2028-ra a kiskereskedők 90 százaléka kiszervezheti a szállításokat

Kutatások állítják, hogy az egyre növekvő online piac és az átalakulóban lévő vásárlói követelmények hatására 2028-ra a kiskereskedők jelentős hányada tömegkiszervezett alapon intézheti a csomagszállítási feladatokat.

pexels-photo-414916.jpg

A vásárlói elvárások folyamatosan csak nőnek és egyre erősebb az igény a gyors, rugalmas kiszállításokra. Ráadásul semmi jel nem utal arra, hogy ez a tendencia bármennyire is csökkenni akarna a jövőre nézve.

A kiskereskedők számára ez annyit jelent, hogy a rugalmas kiszállítási lehetőségek most már nem csak opciók, hanem egyenesen szükségletek is. A vásárlók részéről komoly elvárás lett az aznapi kiszállítás, ez pedig Nyugaton már megindított egy olyan folyamatot, amelynek során egyre több kereskedő teszi le a voksát az alternatív szállítási lehetőségek mellett.

pexels-photo-811101.jpg

Korábban a kereskedők alkalmazottakat vagy szállítás specifikus vállalkozókat bíztak meg a szállítások ügyében, ezzel megalkotva egy hosszú ideig stabilan regnáló ellátási láncot. Ez a trend azonban a végéhez közeledni látszik, ugyanis megjelent több nemzetközi piacon is egy új játékos: a közösségi futár.

Egy friss, világszintű jelentés szerint a következő tíz évben a kiskereskedők mintegy 90 százaléka szervezheti ki a különböző csomagok kiszállítását a közösségi futárok felé. Ez azt jelenti, hogy majdnem minden kereskedő be fog csatlakozni egy olyan hálózatba, ahol ingázók szállítanak ki egyszeri csomagokat az ügyfelek otthonába, üzletébe, elosztóközpontjába vagy raktárába.

pexels-photo-417005.jpg

A Zebra Technologies megbízására a Future of Fullfillment elvégzett egy kutatást, amelynek során 2700 szállítási, logisztikai és kereskedelmi szereplő került megkérdezésre.

A szállítási kihívás megoldása olyan tömegkiszervező modellt eredményezett, amely révén a kiskereskedők, a gyártók, a logisztikai cégek és a technológiai újoncok közösen dolgoznak azon, hogy a vásárlók gyorsabban kapják meg a termékeket. Ennek hatására a kiskereskedők növelhetik az ugyanazon napi szállítási kapacitásaikat, amely által versenyre kelhetnek az online kereskedelmi óriásokkal.” – állítja a kutatás

A tömegkiszervezett, vagy ha úgy tetszik, közösségi futár modell egy merően új fajta rendszert alkot, amely rugalmas, skálázható és képes megoldani az egy napon belül történő házhozszállítást, mindezt bírható árakon. A dolog további szépsége, hogy egy pár ingtől az étkészleteken át egészen egy új karosszékig BÁRMI kiszállítható.

pexels-photo.jpg

Egy fikarcnyi kétség sem férhet hozzá ahhoz, hogy a 2.3 billió dolláros világmérető e-kereskedelem a végletekig digitalizálta az ellátási láncot. A „most rögtön akarom” típusú vásárlói magatartás lett az új normális, amely arra kényszerítette a kereskedőket, hogy beleálljanak olyan stratégiákba, amelyek lehetővé teszik a 24 órás csomagkiszállítást a hét minden napján.

Világviszonylatban nézve jelenleg a kereskedők 39 százaléka érzi úgy, hogy az eddig is alkalmazott logisztikai rendszere hosszútávon működőképes marad. Tehát nekik is ajánlatos minél hamarabb mozgósítaniuk magukat, ha nem akarnak lemaradni.

A kutatás főbb kulcspontjai

  • A megkérdezettek 76 százaléka közvetlenül a boltja árukészletéből teljesíti az internetes rendeléseket. A kereskedők háromnegyede szállíttat raktár helyett a boltjából, amelynek értelmében az üzlethelyiség egyben elosztóközpontként is funkcionál. Ez helykihasználás szempontjából kevésbé előnyös, de muszáj nekik valahogy felvevő- és leadásipontokként is üzemelniük, ha ki akarják szolgálni az e-kereskedelmi igényeket.
  • A megkérdezettek 89 százaléka ért egyet abban, hogy az e-kereskedelem igényt teremt a minél gyorsabban történő kiszállításra. A kereskedők számára ez egyre nehezebben tartható a hagyományos ellátási láncok alkalmazásával, ezért elkezdtek nagyban hajlani a különböző alternatív tömegkiszervező megoldások irányába.
  • A kereskedők közel 40 százaléka számít arra, hogy 2028-ra a két órán belüli házhozszállítás lesz az elvárás. Nem meglepő, hogy az ügyfelek a leggyorsabb és legegyszerűbb vásárlási élmények felé fognak tendálni. A kiskereskedőknek bővíteniük kell a házhozszállítási szolgáltatásaikat, hogy versenyben lehessenek az online behemótokkal.

Szeretnél többet tudni a kiszervezett közösségi futárok működéséről? A Futárom.com segít Neked abban, hogy a csomagod gyorsan és olcsón érkezzen meg az ügyfeleidhez akár aznap vagy másnap!

36509159_1726529100772462_1761488705110933504_o.png